srijeda, 27. lipnja 2012.

Safe House


Safe House je akcijski triler, s Denzelom Washingtonom i Ryanom Reynoldsom u glavnim ulogama. Denzel glumi Tobina Forsta, bivšeg CIA-ovca, koji se odmetnuo i postao švercer informacijama, te kojeg traže sve moguće tajne agencije po svijetu, a Ryan Reynolds je Matt Weston, radnik u tzv. "sigurnoj kući" u koju vladine agencije dovode posebne "klijente" na čuvanje. Matt je smješten u sigurnu kuću u Južnoj Africi, gdje je već 12 mjeseci, a niti jednom nije imao "gosta", već je pomalo nervozan i želi napredovati u karijeri. Uhićenjem Frosta i njegovim smještanjem u sigurnu kuću kod Westona, stvari se zapetljavaju.

Ovaj triler švedskog redatelja čileanskog porijekla, Daniela Espinoze (kojemu je ovo prvi američki film) ne nudi ništa revolucionarno i novo u području akcijskog trilera, ali je dovoljno dobar da vas okupira u nešto manje od dva sata, ako nemate ništa pametnije za raditi, a volite ovaj žanr.

Film podsjeća na seriju 24, obzirom na svoju tematiku, a i na lokaciju likova. Naime, Weston postaje pandan Jacku Baueru, dok ekipa iz CIA-a sve kontrolira iz svojeg sjedišta u Langleyju (baš kao što je CTU sve kontrolirao za Bauera u seriji). Način snimanja je sličan onom u seriji (lagano treskava kamera), a i glazba u filmu dodatno daje ugođaj. Sličnost ne staje tu, naime kroz film se provlači i natpis vremena kad se radnja odvija (radnja se odvija kroz nekoliko dana, što se svako malo navodi na dnu ekrana). Tako da još samo fali Keifer Sutherland. Ali i bez njega, film je solidan (volio sam tu seriju, pa mi sve ove sličnosti nisu nimalo smetale).

Washington je konzistentno dobar. U ovom filmu, on je bivši dobar momak koji je prešao na drugu stranu radi love. Ali nije nikakav over-the-top zločinac. I Washington to sjajno odrađuje, kontrolirajući se da njegov lik bude umjeren i uvjerljiv.

Za mene osobno je Ryan Reynolds bio iznenađenje, obzirom da nisam (priznajem) gledao previše njegovih filmova, tako da me jedna ovakva ozbiljnija uloga iznenadila, a i činjenica da je odradio dobar posao. Reynolds je dobro projecirao strah njegovog lika kad se napokon prvi puta susretne s akcijom. Kasnije kroz film, Weston postaje pravi mali Jack Bauer (kad sam već krenuo s usporedbama sa serijom...), što može ispasti pretjerano, obzirom da je lik bio tek neka "tajnica" u sigurnoj kući, ali je dodatno obrazloženo da je Weston bio najbolji na faksu, da je dobio preporuke pri zapošljavanju, a i kasnije se vidi da je i "tajnik" u drugoj kući dobar što se akcije tiče, pa se može pretpostaviti da su svi oni prošli neke žešće obuke, pa je iz svega toga nastao ovaj mini Bauer.

Film nije pretjerano iznenađujuć što se glavnog negativca tiče (ne, glavni negativac nije Washingtonov Frost), jer sam doslovno u prvoj sceni tog lika pogodio da će se ispostaviti da je taj lik negativac. Jednostavno, lik je tako izgledao, način na koji se odnosio prema drugima je vrištao "BAD GUY!"

Ali ipak u toku radnje ima par scena koje su me cimnule, koje nisam očekivao, u smislu akcije.

Sve u svemu, zgodan, prosiječan akcijski filmić sa dobrom glumačkom postavom.

Ocjena 3/5

3 komentara:

  1. Meni je isto film bio skroz prosječan, baš za ubiti neka dva sata :D Čak na momente dosadan, jer je toliko akcijskih scena bilo da mi je došlo da ga ubrzavam hehe A ova usporedba s 24 sata je dobra - nije mi to palo na pamet, ali sad kad kažeš... :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Mene je ta misao za 24 pratila nekako cijeli film. haha Možda zato mi je bio malo više fora nego inače, jer sam volio 24.. haha

    Ja sam htio napisati isto da mi je na momente bio dosadan, al obzirom da sam bio čak dva puta prekidan dok sam gledao film, onda sam mislio da sam možda zato imao te "dosadne faze" jer kao prekinuo sam taj kontinuitet gledanja hahaha Al možda onda to nije bio razlog haha

    OdgovoriIzbriši
  3. bez brige, sigurna sam da je film problem :D

    OdgovoriIzbriši