nedjelja, 5. kolovoza 2012.

The Dark Knight Rises


Otkako je Christopher Nolan izbacio prvi film iz svoje trilogije o Batmanu (Batman: Beginning), bio sam oduševljen i zadivljen načinom na koji je uspio ponovo oživjeti i prikazati već toliko puta ispričanu priču. Njegov Batman je bio nekako realniji i nije bio (u nedostatku riječi na hrvatskom) "cartoonish" kao filmovi iz 80tih i 90tih (pogotovo ovi iz 90tih).

Ali da ne ulazim sada previše u analizu cijele Nolanove trilogije, bazirat ću se samo na ovaj posljednji.

Film okuplja impresivnu glumačku ekipu, koja uz sjajne članove koji se pojavljuju u prva dva filma (Bale, Cain, Oldman, Freeman...) dovodi i nekoliko novih lica, ponajprije sveprisutnog Toma Hardyja, slatkicu Anne Hathaway, te lijepu Marion Cotillard.

Fokusirat ću se više na pridošlice, obzirom da je "stara garda" odradila odlično svoj posao. Kada sam čuo da je Anne Hathaway dobila ulogu nove Žene-mačke to me je strašno razočaralo, obzirom da mi je dosada Anne Hathaway uglavnom bila pojam za slatkicu u romantičnoj komediji, koja nije ništa više od prosječne glumice i za koju nisam smatrao da ima seksipil potreban onome koji treba imati jedna Catwoman.

Hmm, trebao sam vjerovati Nolanu, jer Hathaway me je ugodno iznenadila. Bila je zavodljiva, lukava i spretna i po meni uspjela učiniti lik Catwoman svojim. Do sada je za mene Michelle Pfeiffer bila jedina Catwoman, ali Anne Hathaway je stvarno uspjela u tome da se (ako već ne preuzme naslov glave) barem približi Pfeifferici. Iako lik Catwoman koji je igrala Pfeiffer i koji danas igra Hathaway su nekako dosta različiti. Pfeiffericina "Mačka" je bila prava umobolna luđakinja (sa onim lickanjem ručica, a i dok nije bila u svom kostimu, njezina Selina Kyle nije se baš činila sva svoja). Hathawayina (ili bolje, Nolanova) Mačka je puno normalnija. Ima puno više osobnosti. Ima motivacije i razloge zašto paradira u tom kostimu. Dapače, ona nije uopće predstavljena kao neki stripovski "villain", nego jedna najobičnija kradljivica.

S druge strane, tu je Tom Hardy, koji glumi glavnog negativca, Banea, također preuzetog iz stripova o Batmanu. Odmah od početka filma, Bane je prikazan kao jezivi luđak, terorist koji je spreman na sve i koji nije strašan samo zbog svog fizičkog izgleda i glasa, već zbog moći koju on ima nad svojim ljudima, koji su spremni za njega učiniti sve, pa i umrijeti po naredbi, da ne trepnu. Do kraja filma shvatite koliko je kompleksan Hardyjev lik. Koliko ga Nolan razradio. Jer kroz cijeli film, malo po malo, saznajemo informacije o njemu, dok on harači Gothamom. I cijela ta karakterizacija čini Banea jednim od najboljih "villaina" ikad. Joker je bio sjajan, ali je tu dosta imalo i veze što ga je maestralno odglumio Heath Ledger. Ali ovdje se ne možemo osloniti na glumca da nam donese tu psihozu (jer da unaprijed ne znamo da ga Hardy glumi, kroz film je to teško i vidjeti), nego sam lik, sa svojim osobnostima izbacuje na površinu. Što se Hardyja tiče, teško mi je njega osobno komentirati, obzirom da kroz cijeli film nosi masku i ima mehanički deformiran glas. Ali ima jedna scena pred kraj filma, kad Hardy samo svojim očima natjera gledatelja da vam bude žao zbog onog što mu se u tom trenu događa. Tako da pohvale i njemu. I još jedna stvar, Bane je napravljen da izgleda kao prava planina od čovjeka, iako je Hardy zapravo vrlo nizak. Tako da, svaka čast i na tome.

Upravo je scenarij i razvoj likova jedan veliki plus ovom filmu (i trilogiji kao takvoj). Likovi su stvarni, imaju svoje potrebe i želje. I to je vjerojatno jedna od glavnih razlika između ove trilogije i prijašnjih Batmana. Priča se ovdje razvija polako i Nolan postavlja sve igrače na svoje pozicije savršeno prije velike kulminacije. Također priča se nadovezuje na događanja iz prijašnjih nastavaka, stoga bi bilo poželjno da ih se prisjetite ako ste zaboravili, prije gledanja Dark Knight Rises. Za one koji su spoiler-free siguran sam da će biti tu i tamo pokoji trenutak iznenađenja i obrata, koje nećete očekivati.

Režija i vizualni efekti su naravno odlični. Ja sam film gledao u IMAX-u, pa je sve izgledalo još i impresivnije.

Da ne bude sve tako savršeno, ima tu i nekoliko zamjerki (npr. dok bomba otkucava zadnju minutu, Batman i Catwoman nađu vremena da se zažvale! Come on!... i još par sličnih scena...) Osobno, više bih volio da je kraj bio drugačiji od ovog kakav je, jer baš mi je sami kraj najviše možda zasmetao.

Ali sve u svemu, mislim da je Nolan vrlo uspješno okončao svoju priču o Batmanu.

Ocjena: 4,5/5

1 komentar:

  1. Drago mi je naići na još nekoga kome se film svidio :)) Nekako sam i nakon prvog gledanja filma i nakon nekog vremena nailazila na sve više ljudi koji su imali hrpu prigovora. Ok, neki možda stoje, ali mi to nije nimalo umanjilo film. Ne znam, meni je bio baš odličan i dok sam gledala bainea stvarno sa imala osjećaj da je sve moguće, da može bilo tko poginuti. I totalno se slažem za Catwoman!!! Ni ja nisam vjerovala da može to odglumiti i kad sam saznala da je ona nova žena-mačka bilo mi je WTF :D Ali genijalna je bila!
    Ok, jedina stvarno glupa stvar je bila ona bomba na kraju koja je eksplodirala, a da nije očito ozračila nikoga hehe ali sami kraj filma podržavam.
    Ovo mi je čak bolji dio od 2. :O

    OdgovoriIzbriši